Laza kör a Pilisben, Pilisszánó, Hosszú-hegy - 40km

Kilátás Pilisborosjenő felett Kilátás Pilisborosjenő felett

Pilisvörösvár, Pilisszántó, Hosszú-hegy, Pilisborosjenő, Solymár, Pilisvörösvár - 40 km - könnyű útvonal, 3x geoláda

Aki a Pilisben montizik, bizonyára szembesült már a problémával, hogy ha hosszabb távot (több mint 30km, persze relatív, kinek mi a hosszú...) szeretne menni, akkor bizony kénytelen megmászni legalább két magasabb hegyet, amivel nincs is probléma ha birtokunkban van a hozzá szükséges erőnlét. Viszont ha hobbi kerékpárosok vagyunk, akkor nem biztos hogy szeretnénk 1500m szintkülönbséget megmászni. Nálam felmerült az igény, a lehetőségekhez képest leghosszabb távot kihozni 800m-es szintkülönbség alatt pilisvörösvári indulással. Ennek folyamán született a következő útvonal: ~750m szintkülönbség, 40km, durva emelkedők nélkül.

Pilisvörösváron a Szabadság utca végén egyenesen be az erdő fele, majd jobbra lesz egy földút a lovarda fele.Kőbánya a kápolna előtt a sárga kerszt jelzésen. Miután elhagytuk a lovardát ~1 km után egy réthez érkezünk, itt balra az erdő mellett majd 100m után jobbra be az erdőbe. Ezt az utat követve érkezünk a sárga jelzésig, tovább a sárgán a Klastrompuszához vezető széles útig. Itt jobbra Pilisszántó irányába a sárga kereszten, a falu előtt balra fent az útról látható a Pilis keresztje és a Boldogasszony kápolna. Rövid leírás itt, hosszabb itt. Mindenképp érdemes itt megállni, a kápolnát és a keresztet megnézni, a kápolna előtti padokon meg is pihenhetünk, a kilátás is remek.

Tovább a sárga kereszten lefelé a főútig, majd balra és meredek emelkedés az aszfaltúton, az emelkedő tetején jobbra találjuk a zöld jelzést. A zöld végigvisz a Hosszú-hegyen egészen Csobánkáig, a hegytetőn szép kilátásban gyönyörködhetünk ha maradunk a zöld jelzésen, én viszont maradtam a murváson ami a zölddel párhuzamos de nem visz fel a hegytetőre.

Csobánkánál a kék és a kerékpáros jelzést kell követni, elmegyünk az Egri vár másolata mellett, majd utána a Teve sziklát csodálhatjuk meg felülről, itt található az ezredik geoláda. A Teve szikla mellett látványos sziklaalakzatokat és hegyoldalt láthatunk, érdemes végigmenni mellette, kijárt kis ösvények haladnak a sziklák tövében.

Tovább a kéken, Pilisborosjenő után meredek köves lejtmenet a 10-es főútig, ismét tovább a kéken a mező mellett majd a téglagyárat elhagyva emelkedő a zöld jelzésig. Itt jobbra a zöld jelzésen majd a zöld kereszten a Rózsika forrás melletti tisztásra. Itt szokták rendezni a solymári majálist, tűzrakóhely, pihenőhely, patak, szép környezet a környék kedvelt kirándulóhelye, hétvégenként sok család ellátogat ide. Innen pár száz méterre indul a Vízesés multi geoláda, gyönyörű a környék, érdemes végigmenni az ösvényen. A tisztástól egy jelöletlen széles úton kell visszamennünk a Szarkavárig, a patak folyásirányába induljunk el, a patakkal párhuzamosan vezet az út. Pár száz méter után már látni fogjuk szembe a Szarkavárat, felfele vezet egy aprókavicsos út fel a dombra, aminek a tetején található a vár. Itt geoládát is kereshetünk, rövid leirás a várról a Wikipédián.

Innen tetszés szerint vissza vörösvárra, én a sportpálya, vörösvári Slötyi útvonalat ajánlom.