Ezredik geoláda, Teve szikla, Macska-barlang, Ziribár-hegy - 28 km

Pilisvörösvár, Ezredik geoláda, Teve szikla, Macska-barlang geoláda, Ziribár-hegy - 28km - közepesen nehéz de rövid útvonal, 2  geoláda

Pilisvörösváron a tavak mellett, majd a vikendházaknál a 10-es főúttal párhuzamosan haladunk, így jutunk el a 10-es főútra ahol a Háziréti tó fele vezet az út. Ide a legegyszerűbben a 10-es főúton tudunk eljutni de mi mindig kerüljük az aszfaltot. A horgásztó mellett büfé és hográszcikk :-) A horgásztavat elhagyva a kis híd után balra, majd egyenesen ~500m itt sorompó táblával "Honvédségi terület...", a sorompó mindig nyitva van, a jelölt turistaúthoz csak ezen a sorompón át vezet az út. Kb. 100m a sorompó után és rajta is vagyunk a Zöld és Kék kereszt jelzéseken, a zöld balra megy de nekünk a kék kereszt kell amin másznunk kell egy kicsit felfele. Másfél km után a kék+ lekanyarodik jobbra de nekünk ismét felfelé kell mennünk és 500m múlva kijutunk egy tisztásra (a lenti galériában az első két kép itt készült), jobb kanyar és lekanyarodunk a kék jelzésre. Rövid tekerés után egymás mellett az Ezredik geoláda és a Teve szikla. A Teve szikla mellett látványos sziklaalakzatokat és hegyoldalt láthatunk, érdemes végigmenni mellette, kijárt kis ösvények haladnak a sziklák tövében, nem közvetlenül a turistaút mellett van mindenképp, keressük meg! Vissza a kék jelzésre majd a OO kerékpáros jelzésen haladjunk tovább, 800m megtétele után balra lekanyarodhatunk az Egri vár másolatához (a térképen nincs jelölve, készítésekor nem mentünk le a várhoz) amit filmforgatás céljából építettek, továbbá Egri vár másolata geoláda, a "várat" mindenképp érdemes megnézni, hétvégenként sokan keresik fel. Tovább a kerékpáros jelzésen egészen Csobánka határáig, itt gyönyörű kilátás nyílik a környező hegyekre. Keresztül a főúton majd ~1km múlva balra a barlang jelzésen, szép vadregéZiribár hegynyes szük ösvényen ereszkedhetünk le a Macska barlanghoz, Tavasz anyó szomorú multi-geoládát kereshetünk, barlangba is kell mászni ezért valami világításra alkalmas eszközzel készüljünk.

Ha kipihentük magunkat neki is indulhatunk megmászni a Ziribár hegyet, meredek szakaszok is vannak, nem kíméletes sem embernek, sem gépnek :-). Az egész útvonal legnehezebb része, ezen kívül nincs nagy mászás a túrán. Aki lightosabbra akarja fogni a figurát, menjen vissza a kerékpáros jelzésre majd balra, a lovarda mellett el lehet menni és kimarad a hegy megmászása. Sokkal egyszerűbb de a hegytetőn szép a kilátás, ha van időnk ne hagyjuk ki. A hegytetőn körpanorámában gyönyörködhetünk (a környéken sem sok ilyen hely van ahol körbe lehetne nézni minden irányban), fák nem zavarják a kilátást. Gyors lejtő a kerékpáros jelzésig, majd ~3km megtétele után a pilisszántói üdülő övezetnél egy aszfaltútra kell rákanyarodni balra, majd a lejtő alján jobbra és nemsokára a Pilisszántó és Pilisvörösvár közti úton találjuk magunkat , balra és néhány km megtétele után visszaérkeztünk Pilisvörösvárra. Az útvonal igazán kényelmes, kevés emelkedővel, ha kihagyjuk a Ziribár hegyet, ha nem akkor sem vészes de egy 45 percel hosszabb lehet a túra.