Tábor hegyi barlang - Solymár Szarkavár 30km

Tábor hegyi barlang Tábor hegyi barlang

Tábor hegyi barlang, Solymár Szarkavár-Hármashatárhegy - 30km - közepesen nehéz útvonal, 2 geoláda

Pilisvörösváron a "Slötyi" tó és a tavak mellett jutunk át Solymárra, majd meg is érkezünk a Solymári-várhoz. A zöld túristaútról nehezen látszik a vár, balra felfele vezet egy apró kavicsos út fel a dombra, aminek a tetején található a vár. Itt geoládát is kereshetünk, rövid leirás a várról a Wikipédián. Tovább a zöld jelzésen, egy rövid emelkedő, maid a mezőn jobbra kell mennünk az erőd irányába, majd kb 2 km után megint jobbra be az erdőbe. Követnünk kell a zöld jelzést 3km-en át, kellemes széles úton. Majd intenzív Korrekt emelkedő, a hajtű kanyarban térünk le a sárga jelzésre emelkedőhöz előtt találjuk magunkat, izzasztó mászás után még az emelkedő közepe tájékán le kell térni balra a sárga jelzésre. A kereszteződésnél balra a kék+ jelzésen, a murvás úttal párhuzamosan megy a turistaút, hosszú technikás lejtmenet a lakóházakig, aki nem szereti a szűk kanyarokkal bedől fákkal tarkított keskeny ösvényt annak javaslom a murvás utat. Az erdőalja útról indul a zöld barlang jelzés, majd a Királylaki úton két kerítés között a zöld barlang jelzésen (ide katt) kell besurrannunk az erdőbe. Rövid hegymenet után meg is érkeztünk a Táborhegyi barlanghoz. Képeket ködös időben sikerült készítenem, tiszta időben készült képek a geoláda oldalán található. Szép a kilátás Óbudára és Budapestre. Geoláda keresés közben óvatosan járjunk el mert néhol meredek a hegyoldal!

Tovább kell haladnunk a zöld barlang jelzésen kb. 400m és becsatlakozunk a zöld+ jelzésbe, itt jobbra. 3km hosszon széles gyalogút, nagyon kellemes része az útvonalnak. Népszerű hely futóknak, kocogóknak és turistáknak is, óvatosan közlekedjünk. Visszaérkeztünk Virágos-nyeregre, itt van az évek óta bezárt Boróka büfé (lent kép), remélem a későbbiekben még meg fogunk tudni itt pihenni. A kék jelzésen indulunk el visszafele a Csúcs-hegy mellett, figyelni kell mikor elkezdődik a lejtmenet, balra kell letérni a sárga jelzésre. Ez az út a zöld jelzéssel (amin idefele jöttünk) párhuzamosan halad a Tök hegyen. 4km-en keresztül a sárga jelzésen vezet az út, több helyen gyönyörű kilátással, remek útvonal montival, a végén egy jó hosszú lejtmenettel egészen a tisztásig, óvatosan majd a lejtőn a vízmosások trükkösek a kanyarokban. Egy kis tisztásra érkeztünk, itt szokták rendezni a solymári majálist, tűzrakóhely, pihenőhely, patak, szép környezet a környék kedvelt kirándulóhelye, hétvégenként sok család ellátogat ide. Innen pár száz méterre indul a Vízesés multi geoláda, gyönyörű a környék érdemes végigmenni az ösvényen. A tisztástól egy jelöletlen széles úton kell visszamennünk a Szarkavárig, a patak folyásirányába induljunk el, a patakkal párhuzamosan vezet az út. A Szakavártól Pilisvörösvárra ugyanazon az úton vissza.

Aki kevésnek érzi az útvonalat beiktathatja a következő geoládákat:

KÖRBETEKINTŐ (Pesthidegkút, Kálvária) - Gyönyörű kilátás az egész környékre
A CSúcs csúcsa - Nehéz terep, én már kerestem de nem találtam, de másoknak meglett.

Ezzel a két plusz ládával szerintem elég tömény a túra, de aki bírja a sok meredek mászást nem fogja megbánni!

Túra infó:

Szarkavár

Szintrajz

Klikk a nagyításhoz

Útvonal fájl GPX letöltése Mapsource-ba, GPS-be.

Kép galéria:

Ébred a város reggel 8 körül
Sajnos a grafikusok már megtámadták a barlang bejáratát...
A barlang előtti placc
Visszafele a sárga jelzésen
Tűzrakó hely
Májusfa
Itt szokott lenni a solymári majális