Klastrompuszta + Klastrom-túra geoláda - 30km

Klastrompuszta + Klastrom-túra geoláda - 30km - közepesen nehéz útvonal, 2 geoláda

A klastrompusztai túra Pilisvörösvárról indul és Pilisvörösváron fejeződik be. A 10-es úton Piliscsaba felé a Terranova bejáratnál letérhetünk a főútról és egy gyalogúton közelíthetjük meg a jelzést, vagy tovább haladunk a főúton a Kopár csárdáig és onnan térünk rá a jelzésre. Kisebb emelkedőkkel találjuk magunkat szembe melyek után le kell térni a piros jelzésről balra Piliscsaba irányába. Enyhe lejtmenet következik ahol keresztezzük a jelzést. Tovább haladunk a csemete kert felé, itt találunk egy pihenőt is. Tartva az irányt tovább Piliscsévnek (kb. 5 km) jobbra fordulva becsatlakozunk a jelzésbe. Innen már csak le kell gurulni Piliscsévre. Helyenként 10-20 cm mély, finom homok takarja az utat, ezért süllyed benne a bringa kereke, de odafigyelve végig lehet gurulni rajta. Már meg is érkeztünk Piliscsévre. A falu közepén jobbra kanyarodik a jelzés majd az aszfalt útról le kell térni balra egy földútra a falu határában. 200-300 m után nem egyértelmű merre haladjunk tovább az Y elágazásnál - jelzés nincs - balra kell menni amit képen jelöltem. Ezek után egy szép ám rövid 2-3 km-es hosszúságú vadregényes szakaszhoz érkezünk ahol ha előzőleg sok eső esett az út gyakorlatilag patakká változik. Ilyen esetekben elkerülhetjük ezt a részt ha ennek az útnak az elején rátérünk balra, felfelé haladó ösvényre ami kivisz a mezőre. Ez az út a mezőn párhuzamosan halad a turistaúttal ami később becsatlakozik a kék jelzésbe. Követve a kéket megérkezünk Klastormpusztára. Érdemes itt pihennünk egyet mert nehéz terep következik, javaslom a Tölgyfa Presszót. Itt található a Klastrompuszta, a Pálosok fészke geoláda is, Klastrompuszta történetét nem írom ide, a geoláda leírásában elolvashatjuk.

Geocaching

A Pálosok fészke

Klastrom-túra

A csévi-szirtek felé vezet tovább az útvonal, ehhez a jelzést kell követni. Az úton elég intenzív emelkedő van, szintvonalakkal próbáltam érzékeltetni. Két sziklára mindenképp érdemes kimenni (térképen jelölve) a második a nagyobbik szikla, ennek környékén található a Klastrom-túra geoláda. Ha kipihentük magunkat tovább a  jelzésen, majd a piros jelzésen az leereszkedünk a jelzésig. Kb. 5 kilométeren keresztül a sárga jelzést kell követni míg el nem érkezünk a pilisszántói mészégetőkig a és a jelzések jobbra kanyarodnak de mi a mi utunk tovább vezet egyenesen,  ami a magyar zarándokút része (www.magyarzarandok.hu). A kellemes gyalogúton haladva 3-4 km után elérjük Pilisvörösvár határát.

Frissítés: Pilisvörösváron a Pilisvörösvár-Esztergom vasútvonalat 2012-2014 között felújítják, az útvonal elején a Terranova bejáratánál már dolgoznak a munkagépek. Saját biztonságunk érdekében a piros jelzést a Kopár csárda irányából érdemes megközelíteni!

Túra infó:

Klastrom-túra

Szintrajz

Klikk a nagyításhoz

Útvonal fájl GPX letöltése Mapsource-ba, GPS-be.

Kép galéria:

• Itt kell balra menniItt kell balra menni
  • Kilatas a kisebbik sziklarolKilatas a kisebbik sziklarol
  • Kilatas a kisebbik sziklarol2Kilatas a kisebbik sziklarol2
  • Kilatas a kissebbik sziklarol3Kilatas a kissebbik sziklarol3
  • Kilatas a kissebbik sziklarol4Kilatas a kissebbik sziklarol4
  • Kilatas a nagyobbik sziklarolKilatas a nagyobbik sziklarol